Riscos i beneficis de la introducci� de la IA a l'aula

L'ofici d'educar - Un pódcast de Catalunya R�dio - Domingos

Categorías:

La intel�lig�ncia artificial ha entrat amb for�a als centres educatius, per� se n'ha reflexionat prou? Quins indicis hi ha ara mateix del seu benefici en l'aprenentatge? Quins riscos comporta? La realitat �s que un 65% dels estudiants admeten fer-la servir, tot i que un 72% no han rebut cap formaci� en IA i demanen que s'integri en el curr�culum. A m�s, segons un informe de GAD3, un 68% consideren urgent formar els docents. A"L'ofici d'educar", parlem dels desafiaments que suposa introduir la IA a l'aula amb Albert Sabater Coll, director de l'Observatori d'�tica en Intel�lig�ncia Artificial de Catalunya, doctor en Estad�stica Social per la Universitat de Manchester i autor del model pioner d'avaluaci� PIO sobre dades i sistemes d'IA; amb N�ria Vall�s, soci�loga i doctora en Estudis de la Ci�ncia i la Tecnologia, cient�fica titular a l'Institut d'Investigaci� en Intel�lig�ncia Artificial del CSIC i professora al Departament de Psicologia Social de la Universitat Aut�noma de Barcelona, i amb Jordi Serarols, subdirector general de Recerca i Cultura Digital. Tamb� comentarem els usos de la IA amb els professors Christian Negre, Gonzalo Pertierra, Manolo L�pez i Guillermo Ant�n Pardo, autor de la guia "ChatGPT para docentes"; amb diferents joves i amb Amaia Arroyo Sagasta, coordinadora del llibre "Inteligencia artificial y educaci�n: construyendo puentes". Acabarem amb els llibres per somiar del Jaume Centelles.